Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Flytt.?

Av Hanna - 2 november 2009 19:16

Varit till Annelie och ätit lite och sett film med henne och Emma. Var riktigt kul att komma ut en sväng.

Jag och Emma gjorde sällskap på hemvägen, och vi började prata lite. Och vad är de egentligen som håller mig kvar här.

Har en plan på hur jag skulle önska att jag hade mod till att göra. Skulle jag bara våga så skulle jag sälja lägenheten, sälja lite grejer, skeppa resten till mamma och pappa. Bara ha typ två väskor med kläder och datorn och bo på nån snäll själs soffa några veckor och försöka fixa jobb i nån annan kommun. Känns inte som att jag vill vara kvar här nå mer, finns inga jobb eller nått. Skulle vara härligt att bara försöka VÅGA försöka.!.

 
 
Lea

Lea

2 november 2009 21:44

Såg nå program här för någe tag sen uti folk som typ lever på att bo på andras soffor och far runt i hela världen, kanske vore någe för dig ;)

http://poottan.blogg.se

 
Ingen bild

Mamman

2 november 2009 21:48

Nu måste du gå klart skolan annars tappar jag helt förtroendet på dig och ditt liv. Skärpning!!! flytta får du göra när du har utbildning och inte kan man packa väskan och tro att någon vill ha dig boende hos dom om du inte betalar på ett eller annat sätt. Räkna baklänges och kom ihåg att du är 23 år ingen jäkla fjortis!!!!!!!!!!!!

 
Hanna

Hanna

3 november 2009 09:59

ja precis jag är 23, snart är de för sent.!.

http://ab-imo-pectore.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vuxen

3 november 2009 11:18

kom ihåg att skriva på din blogg att VUXNA får inte skriva i kommnetarerna....

 
Jenni

Jenni

3 november 2009 12:44

Visst skulle det vara en fördel om du hade klart utbildningen i ryggen. Men se på Markus, han har ingen utbildning och fått ett vettigt jobb som han trivs jätte bra med, ibland ska man ha tur. Enligt honom är flytten det bästa han har gjort och enligt mig med. Visst, jag saknar alla uppe i Norrbotten. Men jag vågade faktiskt rycka upp alla mina rötter och flytta 165mil bort och börja plugga till något som jag vill och inte efter vad statistiken sa eller efter någon annans tycke! Tänk hur nervös jag var och hur bra allt har löst sig för mig nu. Mycket är tack vare min kära mormor och Markus. För att lugna din mamma kan du ju alltid börja söka jobb och sälja lägenheten sen. Jag vet inte riktigt hur du känner för att plugga i dags läget, men du kan ju alltid plugga klart och ha det som en morot att flytta så fort du är klar. Det finns alltid en massa lösningar, se det från den sidan - istället för problemen(nya positiva Jenni). Jag tror att du kommer välja det som är rätt för dig! Och du vet vad jag sagt i telefonen, det gäller ännu! Förstår Lillemor som är bekymrad, men hon är mamma och vill dig väl.

http://www.sandrajenni.blogg.se

 
Ingen bild

Mamman

3 november 2009 22:07

Nu ska jag förtydliga mitt första inlägg........
till Hanna!
* jag litar till 100% på dig som människa
* du får flytta vart du vill
* du får resa utanför norrbotten
* jag ska komma och hälsa på dig
* jag vill att du går klart skolan i första hand för din egen skull (världen skriker av utbildat folk speciellt innom vården)
* din chanser blir bättre om du har papper på att du är USKA
* jag HATAR när du mår dåligt
* jag vet att det finns *den rätta för dig*
* jag vill inte att du ska bli utnyttjad (tolka nu detta rätt)
* du får sälja lägenheten, (men tycker att du inte ska göra det förän du hittat en ny sängplats - och inte hos någon)
* jag hjälper dig att flytta
* jag ställer nästa upp på vad som helst (men inte allt)
* Och till sist : jag älskar dig vad du än gör

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna - 18 maj 2012 19:33

      Längtar efter en promenad runt träsket, får helt enkelt blinka med ögonenfransarna nästa gång jag är kring Hertsön så nån kommer med mig.!   Äntligen börjar vädret bli lite bättre så blir att börja skrapa mormors hus imorgon :) Plus...

Av Hanna - 17 maj 2012 10:45

Vilket skit väder. Jag höll verkligen tummarna för att väderprognoserna skulle vara fel, men icket. Ja vad ska man hitta på då?. Kanske kolla utifall de finns nån tvätt tid.   Jävlar va skönt jag sovit by the way, vaknat flera gånger men somnat o...

Av Hanna - 16 maj 2012 17:37


Geisha är verkligen den godaste chokladen man kan hitta. MUMS.! Lång helgen har börjat nu, skulle till mormor och skrapa hennes husvägg men de sägs ska bli riktigt regningt så vi får väl se, annars vette tusan vad som händer.   Känns som att ja...

Av Hanna - 15 maj 2012 15:33

Hittade den här bland mina gamla inlägg så tänkte kör den igen å ser vad som ändrats. Lite å göra? jooomenvisst.!   Jag har insett att min senaste kyss: Var väldigt mjuk (killar kan oxå ha mjuka läppar) Jag lyssnar på: Raggare - Drängarna ju...

Av Hanna - 15 maj 2012 15:11

Ooosch blivit bjuden på mat av mamma nu två dagar i rad (Tackar och bockar ). Men jäklar va uppsvälld jag känner mig, ätit mer än vad jag brukar på en vecka känns de som.    Längtar verkligen efter Juni just nu, tänker ta mig tid att hälsa på fle...

Ovido - Quiz & Flashcards