Alla inlägg den 24 november 2009

Av Hanna - 24 november 2009 18:21

Kommentar om förra inlägget som jag tänkte kommentera:

 

"I vilket fall som, varför finns det både män och kvinnor ? Jo för att det är menat att dom ska leva ihop och INTE att det ska vara två kvinnor eller två män som lever ihop."

 

Det finns två kön för att vi ska kunna få barn. Nu förtiden är könsrollerna ganska suddiga, och de tycker då jag är jätte bra. Man ska kunna vara människa och slippa vara i olika fack. Varför ska de biologiska sätta stopp för vad jag ska gilla eller tycka.

Från förra inlägget men tåls visst att skriva igen:

"Tänk er en person som ni tycker är eller kommer bli en bra förälder (tex er själv, nån i er närhet) skulle den personen bli en sämre förälder för att dom skulle bli kär i en av samma kön?"

 

Okej helt ärligt jag dras till killar, men ser inget som säger att jag inte lika gärna skulle kunna dras till en tjej. Alltså alla är människor, eller ser du kön som går runt?

Ovido - Quiz & Flashcards