Alla inlägg den 18 november 2009

Av Hanna - 18 november 2009 20:50

Ramlade just in på en blogg där dagens fråga var: Bör homosexuella få adoptera? Och de fick mig att tänka på när vi hade den disskutionen på Religonen i trean. Och vilken kamp de var men så klart fick jag tyst på alla nej sägare, dom visste inte vad dom pratade om. Jag tror starkt på att alla människor är....just de MÄNNISKOR, inte kön. Jag tycker självklart att barn ska ha så bred uppväxt som möjligt men HALLÅ bara för att man uppfostras av tex två kvinnor betyder de inte att dom är likadana.

Det finns feminima män och de finns manhaftiga kvinnor, och jag tycker som många andra (hoppas jag) att barn behöver ett kärleksfullt och stabilt hem, att de är de VIKTIGA.!


En tanke slog mig nu, ni som tänker direkt nej.! Tänk er en person som ni tycker är eller kommer bli en bra förälder (tex er själv, nån i er närhet) skulle den personen bli en sämre förälder för att dom skulle bli kär i en av samma kön?


Kan fortsätta om de här ämnet ett bra tag till men nu ger jag mig för den här gången.

Berätta gärna vad ni tycker eller om ni tycker att jag missat nått.

Ovido - Quiz & Flashcards