Alla inlägg under augusti 2010

Av Hanna - 11 augusti 2010 20:58

Idag fyller alla våran Bäver 23 år. Blev bjuden på fika tidigare idag, hon hade bakat en jätte fin och god tårta   


 

Grattis igen vännen.

Av Hanna - 8 augusti 2010 19:50

Ja de här med att sluta röka har ju gått riktigt bra, känns skönt att inte behöva lägga ut dom pengarna jag brukar varje dag, nu kan jag klara mig gott utan pengar bara de finns mat hemma.


Men de finns en stor nack del med att sluta röka. Måste ta de från början, när Chrille och jag varit och hämtat Amber så kom vi på att vi måste ju köpa en våg så vi håller koll på vad hon väger, och så förra söndagen så skulle vi ha upp Amber på vågen men hon ville absolut inte stå still så vi hann avläsa nått resultat så jag hoppade på vågen för att sen kunna ta henne i famnen och väga henne, och de som stod där när jag vägt bara mig var då inte allt för överraskande, förstod att all goo mat och lata dagar i sommar gett nått extra, så nu idag skulle vi väga Amber igen men idag gick de hur bra som helst att väga henne själv men klart kunde jag inte hålla mig, borde nog ha gjort de... +1,9 kg på bara en vecka... tror jag vägde mig tre gånger innan jag trodde på det. Är inte så konstigt att jag inte märkt de, går i mjukis kläder hela tiden för att de är skönare på jobbet och svalare än jeans när de är varmt. Men iaf så är de nog dax att röra på sig mer för så här kan de ju inte fortsätta är ju snart uppe på min max vikt jag nånsin legat på.  Jaja vi får väl se sa den blinde, ska försöka tänka på det iaf.


Amber har oxå blivit större och gått upp i vikt förra söndagen låg hon på 7,0 kg och idag en vecka senare 8,3 kg. Stora tjejen hon börjar bli, man ser oxå att allt växer på henne. Och de kliar i tänderna på henne så man får vakta bordsben och skåp kanter, men hon är ändå riktigt duktig, är bara nån enstaka gång hon ger sig på nått annat än sina tuggben :).


 


Min lilla underbara familj :)



Det här var i Fredags när vi var utanför Chrilles jobb och lekte. 


 


Finns ju inget sötare.


 


När Amber skulle in och vaccineras tredje dan hon var hos oss.


   


Nån av dom första dagarna hon var hos oss

Ovido - Quiz & Flashcards